Dnevnik mojim roditeljima (mađarski film)

Dnevnik mojim roditeljima (mađarski film)

24.11. 00:37
HRT 3
120 minuta

Filmom ”Dnevnik mojemu ocu i mojoj majci” glasovita mađarska redateljica M. Meszaros zaokružila je svoju dnevničku trilogiju koja se bavi zbivanjima u Mađarskoj od burne 1956. nadalje. Junakinja filma, Juli, vraća se iz Sovjetskog Saveza i sukobljava s postrevolucionarnom represijom prema svima koji se ne slažu s režimom. Film je nastavak snažnoga autobiografskoga epa o razdoblju vrhunaca staljinizma mađarske redateljice Márte Mészáros. Riječ je o slojevitom djelu koje se istodobno prati kao freska jednoga vremena, intimni dnevnik i psihološki portret mlade žene. Ništa manje složen nije ni filmski jezik kojim se služi redateljica. Ona kombinira kolor i crno-bijelu fotografiju (izvrsna kamera Mikosa Jancsa mlađega), igrani dio spaja s dokumentarnim snimkama, kronološki tijek priče prekida poetičnim retrospekcijama. Márta Mészáros je redateljica koja umije odabrati glumce i ostaje im vjerna u cijelom svom opusu. U njezinim Dnevnicima su tako zablistale snažne osobnosti mlade Zsuzse Czinkoczi, iskusne Anne Polony, te Jana Nowickog koji se pojavljuje u dvostrukoj ulozi oca i inženjera Janosa.

Dodatne informacije
Snimi

O emisiji

Filmom ”Dnevnik mojemu ocu i mojoj majci” glasovita mađarska redateljica M. Meszaros zaokružila je svoju dnevničku trilogiju koja se bavi zbivanjima u Mađarskoj od burne 1956. nadalje. Junakinja filma, Juli, vraća se iz Sovjetskog Saveza i sukobljava s postrevolucionarnom represijom prema svima koji se ne slažu s režimom.
Film je nastavak snažnoga autobiografskoga epa o razdoblju vrhunaca staljinizma mađarske redateljice Márte Mészáros. Riječ je o slojevitom djelu koje se istodobno prati kao freska jednoga vremena, intimni dnevnik i psihološki portret mlade žene. Ništa manje složen nije ni filmski jezik kojim se služi redateljica. Ona kombinira kolor i crno-bijelu fotografiju (izvrsna kamera Mikosa Jancsa mlađega), igrani dio spaja s dokumentarnim snimkama, kronološki tijek priče prekida poetičnim retrospekcijama. Márta Mészáros je redateljica koja umije odabrati glumce i ostaje im vjerna u cijelom svom opusu. U njezinim Dnevnicima su tako zablistale snažne osobnosti mlade Zsuzse Czinkoczi, iskusne Anne Polony, te Jana Nowickog koji se pojavljuje u dvostrukoj ulozi oca i inženjera Janosa.