Veličanstvene švicarske brdske željeznice (Impozantna Gornergratska željeznica)
U Wallisu, na granici s Italijom, smjestilo se mjesto čežnje mnogih putnika - Matterhorn. Prepoznatljivim piramidalnim oblikom on je jedna od najpoznatijih planina na svijetu i svake godine privuče milijune ljudi. Najbolji pogled na Horu, kako domaći ljudi odmilja nazivaju taj četiritisućnjak, pruža se tijekom vožnje Gornergratskom željeznicom. Kreće iz mondenog skijališta Zermatt na 1600 mnv i za pola sata uspne se na Gornergrat na 3100 mnv pa je, nakon Jungfrauske željeznice, druga po visini brdska željeznica u Europi. Matterhorn se naglo pročuo nakon spektakularnog prvog uspona Engleza Edwarda Whympera i planinara u navezu s njim. Tada je počela prava navala na Matterhorn, što je 1896. dovelo do izgradnje električne zupčanice na Gornergrat, odakle se pruža najljepši pogled na tu fascinantnu planinu. Već usred noći u spremištu u Zermattu radi se naveliko. Od sedam sati Gornergratska željeznica i ljeti i zimi svakodnevno prevozi legije turista sa svih strana svijeta. Strojovođa Marc von Dach povezao nas je da nam pokaže svoju najdražu panoramu. Putem susrećemo ljude čiji je život narazdvojno povezan s ovom planinom i željeznicom. To su pružni radnik Silvano Schnidrig, koji je odgovoran za zahtjevno održavanje tračnica, i pastirica Deborah Kressebuch i njezine tvrdoglave crnonose ovce. Na jezeru Riffel doživjeli smo čarobne trenutke u svitanje i mogli promatrati mladog kostoberinu dok pokušava poletjeti. A iznad svih tih trenutaka, ljudi i njihovih sudbina stoluje impozantni Matterhorn, zaštitni znak, reklama i simbol Švicarskih Alpa.
Dodatne informacijeO emisiji
U Wallisu, na granici s Italijom, smjestilo se mjesto čežnje mnogih putnika - Matterhorn. Prepoznatljivim piramidalnim oblikom on je jedna od najpoznatijih planina na svijetu i svake godine privuče milijune ljudi. Najbolji pogled na Horu, kako domaći ljudi odmilja nazivaju taj četiritisućnjak, pruža se tijekom vožnje Gornergratskom željeznicom. Kreće iz mondenog skijališta Zermatt na 1600 mnv i za pola sata uspne se na Gornergrat na 3100 mnv pa je, nakon Jungfrauske željeznice, druga po visini brdska željeznica u Europi. Matterhorn se naglo pročuo nakon spektakularnog prvog uspona Engleza Edwarda Whympera i planinara u navezu s njim. Tada je počela prava navala na Matterhorn, što je 1896. dovelo do izgradnje električne zupčanice na Gornergrat, odakle se pruža najljepši pogled na tu fascinantnu planinu. Već usred noći u spremištu u Zermattu radi se naveliko. Od sedam sati Gornergratska željeznica i ljeti i zimi svakodnevno prevozi legije turista sa svih strana svijeta. Strojovođa Marc von Dach povezao nas je da nam pokaže svoju najdražu panoramu. Putem susrećemo ljude čiji je život narazdvojno povezan s ovom planinom i željeznicom. To su pružni radnik Silvano Schnidrig, koji je odgovoran za zahtjevno održavanje tračnica, i pastirica Deborah Kressebuch i njezine tvrdoglave crnonose ovce. Na jezeru Riffel doživjeli smo čarobne trenutke u svitanje i mogli promatrati mladog kostoberinu dok pokušava poletjeti. A iznad svih tih trenutaka, ljudi i njihovih sudbina stoluje impozantni Matterhorn, zaštitni znak, reklama i simbol Švicarskih Alpa.