Antemurale Musarum - Stogodišnji hrvatsko-osmanski rat (1493. - 1593.)
U crkvi sv. Nikole Tavelića u Zagrebu sredinom ožujka 2023. Ansambl Antiphonus i Hrvatski barokni ansambl pod umjetničkim vodstvom mladog dirigenta Franje Bilića i uz naratora Roberta Kurbašu izveli su pomno pripremljen program s namjerom dvojnog prikaza u 14 postaja s jedne strane hrvatske zemlje u Stogodišnjem hrvatsko-turskom ratu (1493.- 1593.), od Bitke na Krbavskom polju do Bitke kod Siska, s druge strane skladbi tiskanih diljem Europe tih godina. Naslov Antemurale Musarum podsjeća svakako na Antemurale Christianitatis, ali se s dodatkom Musarum pozornost skreće ne samo na činjenicu da su upravo u hrvatskim krajevima zaustavljeni osmanski prodori te je branjeno kršćanstvo nego i na samu umjetnost koja je doživljavala svoju renesansu upravo u tom razdoblju. Tako je Hrvatska postala ne samo predziđe kršćanstva nego i predziđe muza - umjetnosti koju danas njegujemo, izučavamo, čuvamo i divimo joj se.Ansambl Antiphonus: Monika Cerovčec, Anabela Barić, soprani,Martina Borse, Franko Klisović, altovi, Ivan Bingula, Siniša Galović, tenori, Tomislav Fačini, Jurica Petar Petrač, basovi.Hrvatski barokni ansambl: Laura Vadjon, koncertni majstor,Helga Korbar, violina, Hiwote Tadesse, viola, Dora Kuzmin Maković, violončelo, Mauro Colantonio, viola da gamba, Franjo Bilić, orgulje i umjetničko vodstvo.
Dodatne informacijeO emisiji
U crkvi sv. Nikole Tavelića u Zagrebu sredinom ožujka 2023. Ansambl Antiphonus i Hrvatski barokni ansambl pod umjetničkim vodstvom mladog dirigenta Franje Bilića i uz naratora Roberta Kurbašu izveli su pomno pripremljen program s namjerom dvojnog prikaza u 14 postaja s jedne strane hrvatske zemlje u Stogodišnjem hrvatsko-turskom ratu (1493.- 1593.), od Bitke na Krbavskom polju do Bitke kod Siska, s druge strane skladbi tiskanih diljem Europe tih godina. Naslov Antemurale Musarum podsjeća svakako na Antemurale Christianitatis, ali se s dodatkom Musarum pozornost skreće ne samo na činjenicu da su upravo u hrvatskim krajevima zaustavljeni osmanski prodori te je branjeno kršćanstvo nego i na samu umjetnost koja je doživljavala svoju renesansu upravo u tom razdoblju. Tako je Hrvatska postala ne samo predziđe kršćanstva nego i predziđe muza - umjetnosti koju danas njegujemo, izučavamo, čuvamo i divimo joj se.Ansambl Antiphonus: Monika Cerovčec, Anabela Barić, soprani,Martina Borse, Franko Klisović, altovi, Ivan Bingula, Siniša Galović, tenori, Tomislav Fačini, Jurica Petar Petrač, basovi.Hrvatski barokni ansambl: Laura Vadjon, koncertni majstor,Helga Korbar, violina, Hiwote Tadesse, viola, Dora Kuzmin Maković, violončelo, Mauro Colantonio, viola da gamba, Franjo Bilić, orgulje i umjetničko vodstvo.