Svijet klasike: Prodana nevjesta u Osijeku

Svijet klasike: Prodana nevjesta u Osijeku

28.11. 18:15
HRT 3
30 minuta

Pratimo premijernu izvedbu komične opere ”Prodana nevjesta” Bedřicha Smetane, koja je sredinom lipnja 2024. uprizorena u osječkome HNK-u. Tema je romantična burleska na folklorne teme i običaje koja odražava mnoge srodnosti sa slavenskim i slavonskim nacionalnim bićem. To osjeća redateljica Petra B. Blašković, inače glumica Dramskog ansambla istoga kazališta koja od mladosti priželjkuje prigodu da režira jednu operu i sada joj je intendant Vladimir Ham dao šansu. S njezinim su skladnim rješenjima u stilu bajkovite slikovnice kroz koju stvara odmak od surovog motiva ”nevjeste na prodaju” slažu i operni solisti, sve redom članovi stalnog sastava Osječke opere: Katarina Toplek Horvat (Marica), Matic Zakonjšek (Vašek), Igor Krišto (Janko), Berislav Puškarić (Kecal) i Iva Herman (Esmeralda). Što sve piše u partituri i kako mu je režirati operu, otkriva nam osječki dirigent sa zagrebačkom adresom, dirigent Gradskog kazališta Komedija u Zagrebu, Krešimir Batinić, kojemu je ovo prvi susret s operom, jer je dosad isključivo radio koncerte, operete i mjuzikle.

Dodatne informacije
Snimi

O emisiji

Pratimo premijernu izvedbu komične opere ”Prodana nevjesta” Bedřicha Smetane, koja je sredinom lipnja 2024. uprizorena u osječkome HNK-u. Tema je romantična burleska na folklorne teme i običaje koja odražava mnoge srodnosti sa slavenskim i slavonskim nacionalnim bićem. To osjeća redateljica Petra B. Blašković, inače glumica Dramskog ansambla istoga kazališta koja od mladosti priželjkuje prigodu da režira jednu operu i sada joj je intendant Vladimir Ham dao šansu. S njezinim su skladnim rješenjima u stilu bajkovite slikovnice kroz koju stvara odmak od surovog motiva ”nevjeste na prodaju” slažu i operni solisti, sve redom članovi stalnog sastava Osječke opere: Katarina Toplek Horvat (Marica), Matic Zakonjšek (Vašek), Igor Krišto (Janko), Berislav Puškarić (Kecal) i Iva Herman (Esmeralda). Što sve piše u partituri i kako mu je režirati operu, otkriva nam osječki dirigent sa zagrebačkom adresom, dirigent Gradskog kazališta Komedija u Zagrebu, Krešimir Batinić, kojemu je ovo prvi susret s operom, jer je dosad isključivo radio koncerte, operete i mjuzikle.