Svijet klasike: Capuleti i Montecchi

Svijet klasike: Capuleti i Montecchi

12.7. 17:10
HRT 3
30 minuta
Croatia Glazbeni

Shakespeareov klasik Romeo i Julija, poput njegova Hamleta, vječna je inspiracija mnogim raznolikim umjetničkim promišljanjima. Tako je veliki operni skladatelj Vincenzo Bellini napisao operu u čiji je fokus stavio sukob dviju veronskih obitelji, te djelo nazvao Capuleti i Montecchi. Njegova se operna verzija Shakespeareove drame rijetko nalazi na repertoaru jer nema poznatih arija i vrlo je teška za izvođenje, no ovo remek-djelo ipak vrvi predivnim temama i zborskim prizorima. Stoga u njemu zaslužuje uživati i publika našeg doba, poglavito u Splitu, u pravilu nesklonom ranom belkantu. Na tragu proširenja repertoarnih vidika naslov je u program sezone tamošnjega Hrvatskog narodnog kazališta smjestila ravnateljica Splitske opere Ivana Srbljan. Za dirigenta repriznih predstava i asistenta maestru Ivi Lipanoviću, koji je pripremao premijeru, odabrala je najbolje plasiranog hrvatskog natjecatelja na dirigentskom natjecanju Lovro von Matačić, inače zborovođu Gradskog kazališta Komedija, Davora Kelića. Redateljski je posao povjerila mladom i sve perspektivnijem Hrvoju Korbaru kojemu je ovo druga samostalna operna režija nakon prošloljetne Gotovčeve jednočinke Stanac u Zagrebu. Njegove su najbliskije suradnice u ovoj produkciji kiparica i scenografkinja Zdravka Ivandija Kirigin, te slikarica i kostimografkinja Barbara Bourek koje su se odlučile za apstraktno oblikovanje povijesnih izvora. Ekipa Svijeta klasike stiže u Split na posljednju predstavu u sezoni, 5. ožujka 2024., te zatiče usklađenu podjelu koju čine domaći i gosti: splitska mezzosopranistica Bjanka Ivas (Romeo), slovenska sopranistica Nina Dominko (Julija), splitski bariton Joško Tranfić (Lorenzo), sinjski bas Božo Župić (Capellio), te velški tenor Sam Furness (Tebaldo). Mala, ali moćna ekipa dala je sve od sebe predstaviti ovu operu u najboljem izdanju. Zabilježili smo njihova razmišljanja na tu temu.

Dodatne informacije

O emisiji

Croatia Glazbeni

Shakespeareov klasik Romeo i Julija, poput njegova Hamleta, vječna je inspiracija mnogim raznolikim umjetničkim promišljanjima. Tako je veliki operni skladatelj Vincenzo Bellini napisao operu u čiji je fokus stavio sukob dviju veronskih obitelji, te djelo nazvao Capuleti i Montecchi. Njegova se operna verzija Shakespeareove drame rijetko nalazi na repertoaru jer nema poznatih arija i vrlo je teška za izvođenje, no ovo remek-djelo ipak vrvi predivnim temama i zborskim prizorima. Stoga u njemu zaslužuje uživati i publika našeg doba, poglavito u Splitu, u pravilu nesklonom ranom belkantu. Na tragu proširenja repertoarnih vidika naslov je u program sezone tamošnjega Hrvatskog narodnog kazališta smjestila ravnateljica Splitske opere Ivana Srbljan. Za dirigenta repriznih predstava i asistenta maestru Ivi Lipanoviću, koji je pripremao premijeru, odabrala je najbolje plasiranog hrvatskog natjecatelja na dirigentskom natjecanju Lovro von Matačić, inače zborovođu Gradskog kazališta Komedija, Davora Kelića. Redateljski je posao povjerila mladom i sve perspektivnijem Hrvoju Korbaru kojemu je ovo druga samostalna operna režija nakon prošloljetne Gotovčeve jednočinke Stanac u Zagrebu. Njegove su najbliskije suradnice u ovoj produkciji kiparica i scenografkinja Zdravka Ivandija Kirigin, te slikarica i kostimografkinja Barbara Bourek koje su se odlučile za apstraktno oblikovanje povijesnih izvora. Ekipa Svijeta klasike stiže u Split na posljednju predstavu u sezoni, 5. ožujka 2024., te zatiče usklađenu podjelu koju čine domaći i gosti: splitska mezzosopranistica Bjanka Ivas (Romeo), slovenska sopranistica Nina Dominko (Julija), splitski bariton Joško Tranfić (Lorenzo), sinjski bas Božo Župić (Capellio), te velški tenor Sam Furness (Tebaldo). Mala, ali moćna ekipa dala je sve od sebe predstaviti ovu operu u najboljem izdanju. Zabilježili smo njihova razmišljanja na tu temu.