Svijet jazza: Na snimanju albuma

Svijet jazza: Na snimanju albuma

12.7. 17:40
HRT 3
30 minuta

Godine 2018. obilježeno je sto godina otkako je snimljena prva jazz-ploča. Od tada pa do danas upravo su studijske snimke, a ne jazz-koncerti, bile prava osnova za proučavanje jazza. Malo tko imao je sreću slušati uživo svoje najdraže glazbenike, no zato je mnogo lakše, pogotovo danas, uz najmoderniju tehnologiju i protok informacija, domoći se gotovo bilo koje snimke, bilo kojeg glazbenika čijem se opusu želimo posvetiti. Kada su se Tamara Obrovac i njezin TransHistria ansambl s Jazz orkestrom Hrvatske radiotelevizije nakon sjajnog zajedničkog koncerta u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu povukli u studio Bajsić, u zgradi HRT-a na Prisavlju, u četiri su dana snimili materijale posebno priređene za zajednički album. No, album snimanjem nije gotov, postprodukcija tek slijedi. Valja odabrati najbolje snimke, ujednačiti ih i sklopiti potpunu zvučnu sliku. Prvotne zamisli skladatelja, glazbenika i aranžera u svoje ruke preuzimaju majstor tona i glazbeni producent i cjelinu dovode do savršenstva. To su nagrađivani, priznati profesionalci, specijalizirani upravo za tu vrstu posla. Sve to bilo je moguće izvesti jedino u studiju Bajsić, potpuno profesionalno opremljenom tonskom studiju na HRT-u. Jazz-glazbu nemoguće je fiksirati notnim zapisom, izvedba je ono što supstancijalno čini u jazz glazbi razliku, no upravo je snimka, studijski zapis, koliko god ostao lišen među ostalim i onog što zovemo pravom na pogrešku, ono što nam ostaje, trajni zapis, jedino na čemu se može temeljiti prava povijest jazza, materijal za vječnost. Suradnici: Davor Hrvoj, Saša Drach

Dodatne informacije

O emisiji

Godine 2018. obilježeno je sto godina otkako je snimljena prva jazz-ploča. Od tada pa do danas upravo su studijske snimke, a ne jazz-koncerti, bile prava osnova za proučavanje jazza. Malo tko imao je sreću slušati uživo svoje najdraže glazbenike, no zato je mnogo lakše, pogotovo danas, uz najmoderniju tehnologiju i protok informacija, domoći se gotovo bilo koje snimke, bilo kojeg glazbenika čijem se opusu želimo posvetiti.
Kada su se Tamara Obrovac i njezin TransHistria ansambl s Jazz orkestrom Hrvatske radiotelevizije nakon sjajnog zajedničkog koncerta u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu povukli u studio Bajsić, u zgradi HRT-a na Prisavlju, u četiri su dana snimili materijale posebno priređene za zajednički album. No, album snimanjem nije gotov, postprodukcija tek slijedi. Valja odabrati najbolje snimke, ujednačiti ih i sklopiti potpunu zvučnu sliku. Prvotne zamisli skladatelja, glazbenika i aranžera u svoje ruke preuzimaju majstor tona i glazbeni producent i cjelinu dovode do savršenstva. To su nagrađivani, priznati profesionalci, specijalizirani upravo za tu vrstu posla. Sve to bilo je moguće izvesti jedino u studiju Bajsić, potpuno profesionalno opremljenom tonskom studiju na HRT-u.
Jazz-glazbu nemoguće je fiksirati notnim zapisom, izvedba je ono što supstancijalno čini u jazz glazbi razliku, no upravo je snimka, studijski zapis, koliko god ostao lišen među ostalim i onog što zovemo pravom na pogrešku, ono što nam ostaje, trajni zapis, jedino na čemu se može temeljiti prava povijest jazza, materijal za vječnost.
Suradnici: Davor Hrvoj, Saša Drach