Svijet klasike: Pejačević i Tarbuk u Budimpešti

Svijet klasike: Pejačević i Tarbuk u Budimpešti

1.7. 16:55
HRT 3
30 minuta

U emisiji gostuje dirigent i skladatelj Mladen Tarbuk u dvije vremensko-prostorne dimenzije: kao sugovornik pred našom kamerom, ispred Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, kao bivši intendant te institucije, i u Budimpešti, u dvorani Klauszal Haz. Zapravo je povod našeg razgovora koncert održan u toj dvorani 6. listopada 2023. s Dohnanyi Orchestrom Budafok na kojemu je, nakon više od stoljeća, izvedena Simfonija u fis-molu, op. 41 Dore Pejačević. Velika je to prigoda za povezivanje glazbene scene Hrvatske i Mađarske na temu remek-djela umjetnice kojoj se 2003. godine obilježava 100. godišnjica smrti, u povodu čega su se za njezin opus zainteresirali mnogi veliki inozemni orkestri u Engleskoj, Njemačkoj i, sada, Mađarskoj. To je veliko otkriće za mađarski orkestar i publiku jer je ovaj naraštaj Mađara još nije upoznao. Uz samu ljepotu glazbe koju je pisala, Dora Pejačević je odrastala u najljepšem duhu kulturnih tekovina Austro-Ugarskog Carstva, a i sama je, preko majke, bila Mađarica te joj je mađarski jezik bio materinski. Simfonija je smještena na program uz Straussov Carski valcer i Bartokove Dvije slike posvećene Dorinoj prijateljici Stefi Geyer koju je uz orkestar izvela mađarska violinistica Elina Harsanyi.

Dodatne informacije
Snimi

O emisiji

U emisiji gostuje dirigent i skladatelj Mladen Tarbuk u dvije vremensko-prostorne dimenzije: kao sugovornik pred našom kamerom, ispred Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, kao bivši intendant te institucije, i u Budimpešti, u dvorani Klauszal Haz. Zapravo je povod našeg razgovora koncert održan u toj dvorani 6. listopada 2023. s Dohnanyi Orchestrom Budafok na kojemu je, nakon više od stoljeća, izvedena Simfonija u fis-molu, op. 41 Dore Pejačević. Velika je to prigoda za povezivanje glazbene scene Hrvatske i Mađarske na temu remek-djela umjetnice kojoj se 2003. godine obilježava 100. godišnjica smrti, u povodu čega su se za njezin opus zainteresirali mnogi veliki inozemni orkestri u Engleskoj, Njemačkoj i, sada, Mađarskoj. To je veliko otkriće za mađarski orkestar i publiku jer je ovaj naraštaj Mađara još nije upoznao. Uz samu ljepotu glazbe koju je pisala, Dora Pejačević je odrastala u najljepšem duhu kulturnih tekovina Austro-Ugarskog Carstva, a i sama je, preko majke, bila Mađarica te joj je mađarski jezik bio materinski. Simfonija je smještena na program uz Straussov Carski valcer i Bartokove Dvije slike posvećene Dorinoj prijateljici Stefi Geyer koju je uz orkestar izvela mađarska violinistica Elina Harsanyi.