Zagreb Classic: Filmska klasika - Solisti uz Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Valentina Egela - Trg kralja Tomislava (prijenos)

Zagreb Classic: Filmska klasika - Solisti uz Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Valentina Egela - Trg kralja Tomislava (prijenos)

22.6. 21:15
HRT 1
110 minuta

Na Trgu kralja Tomislava od 22. lipnja do 2. srpnja održavaju se besplatni koncerti na otvorenom. Filmsku klasiku izvodi Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Valentina Egela, a solisti su: Martina Filjak, klavir, Davor Nekjak, bariton, Josipa Bilić, sopran i Gabrijela Deglin, sopran. Ljubitelji filmova nesumnjivo znaju koliko glazba znači za doživljaj filma, a kada je riječ o klasičnoj glazbi ona može filmskom projektu podariti osobitu dimenziju. Osim što nosi bogatu tradiciju, njezina prepoznatljivost služi povezivanju priče, naglašavanju određenih aspekata radnje i daljnjem angažmanu gledatelja/slušatelja. Brojna su remek-djela klasične glazbe odigrala važne, katkad i neočekivane, uloge u filmovima. Među posebno dojmljivima je simfonijska pjesma Tako je govorio Zaratrustra Richarda Straussa u znanstvenofantastičnom filmu 2001.: Odiseja u svemiru redatelja Stanleya Kubricka. Među ostalim Kubrickovim izborima za ovaj film je i Valcer na lijepom plavom Dunavu Johanna Straussa ml. Sličnu dojmljivost podarila je moćna glazba iz 3. čina glazbene drame Die Walküre Richarda Wagnera u legendarnoj sceni masovnog zračnog napada helikopterima u klasiku Apokalipsa danas Francisa Forda Coppole. Na drugom kraju spektra dojmljivosti su duboko potresne scene iz Vijetnamskog rata u filmu Vod smrti (Platoon) Olivera Stonea praćene Adagiom Samuela Barbera. Glazba Wolfganga Amadeusa Mozarta našla je mjesto u više od 2000 filmskih i televizijskih uradaka, od početka zvučne filmske povijesti do danas, pa tako i u klasiku hrvatske kinematografije - romantičnoj drami Ljubavna pisma s predumišljajem u koji je redatelj Zvonimir Berković uvrstio ulomak iz opere Čarobna frula itd. Program: Richard Strauss: Tako je govorio Zaratustra - uvod (2001.: Odiseja u svemiru, 1968.) Johann Strauss ml.: Na lijepom plavom Dunavu (Uvod, Valcer 1, Coda) (2001.: Odiseja u svemiru) Pietro Mascagni: Intermezzo iz opere Cavalleria rusticana (Razjareni bik, 1980.) Wolfgang Amadeus Mozart: Ulomak iz opere Čarobna frula (Ljubavna pisma s predumišljajem, 1985.) Wolfgang Amadeus Mozart: Duet Grofice i Susanne Sull’aria...che soave zeffiretto iz opere Figarov pir (Iskupljenje u Shawshanku, 1994.) Ludwig van Beethoven: 2. stavak, Allegretto iz 7. simfonije (Kraljev govor, 2010.) Richard Wagner: Kas Valkira iz glazbene drame Die Walküre (Apokalipsa danas, 1979.) Gustav Mahler: 4. stavak, Adagietto iz 5. simfonije (Smrt u Veneciji, 1971.) Edvard Grieg: U predvorju gorskog kralja, iz suite br. 1 Peer Gynt (M, 1931.) Samuel Barber: Adagio za gudače (Vod smrti, 1986.) George Gershwin: Rapsodija u plavom Manhattan, 1979. / Veliki Gatsby, 2013.) Gioachino Rossini: Uvertira iz opere WilhelmTell (Usamljeni osvetnik, 2013.)

Dodatne informacije

O emisiji

Na Trgu kralja Tomislava od 22. lipnja do 2. srpnja održavaju se besplatni koncerti na otvorenom. Filmsku klasiku izvodi Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Valentina Egela, a solisti su: Martina Filjak, klavir, Davor Nekjak, bariton, Josipa Bilić, sopran i Gabrijela Deglin, sopran.
Ljubitelji filmova nesumnjivo znaju koliko glazba znači za doživljaj filma, a kada je riječ o klasičnoj glazbi ona može filmskom projektu podariti osobitu dimenziju. Osim što nosi bogatu tradiciju, njezina prepoznatljivost služi povezivanju priče, naglašavanju određenih aspekata radnje i daljnjem angažmanu gledatelja/slušatelja.
Brojna su remek-djela klasične glazbe odigrala važne, katkad i neočekivane, uloge u filmovima. Među posebno dojmljivima je simfonijska pjesma Tako je govorio Zaratrustra Richarda Straussa u znanstvenofantastičnom filmu 2001.: Odiseja u svemiru redatelja Stanleya Kubricka. Među ostalim Kubrickovim izborima za ovaj film je i Valcer na lijepom plavom Dunavu Johanna Straussa ml. Sličnu dojmljivost podarila je moćna glazba iz 3. čina glazbene drame Die Walküre Richarda Wagnera u legendarnoj sceni masovnog zračnog napada helikopterima u klasiku Apokalipsa danas Francisa Forda Coppole. Na drugom kraju spektra dojmljivosti su duboko potresne scene iz Vijetnamskog rata u filmu Vod smrti (Platoon) Olivera Stonea praćene Adagiom Samuela Barbera.
Glazba Wolfganga Amadeusa Mozarta našla je mjesto u više od 2000 filmskih i televizijskih uradaka, od početka zvučne filmske povijesti do danas, pa tako i u klasiku hrvatske kinematografije - romantičnoj drami Ljubavna pisma s predumišljajem u koji je redatelj Zvonimir Berković uvrstio ulomak iz opere Čarobna frula itd.
Program:
Richard Strauss: Tako je govorio Zaratustra - uvod
(2001.: Odiseja u svemiru, 1968.)
Johann Strauss ml.: Na lijepom plavom Dunavu (Uvod, Valcer 1, Coda)
(2001.: Odiseja u svemiru)
Pietro Mascagni: Intermezzo iz opere Cavalleria rusticana
(Razjareni bik, 1980.)
Wolfgang Amadeus Mozart: Ulomak iz opere Čarobna frula
(Ljubavna pisma s predumišljajem, 1985.)
Wolfgang Amadeus Mozart: Duet Grofice i Susanne Sull’aria...che soave zeffiretto iz opere Figarov pir
(Iskupljenje u Shawshanku, 1994.)
Ludwig van Beethoven: 2. stavak, Allegretto iz 7. simfonije
(Kraljev govor, 2010.)
Richard Wagner: Kas Valkira iz glazbene drame Die Walküre
(Apokalipsa danas, 1979.)
Gustav Mahler: 4. stavak, Adagietto iz 5. simfonije
(Smrt u Veneciji, 1971.)
Edvard Grieg: U predvorju gorskog kralja, iz suite br. 1 Peer Gynt
(M, 1931.)
Samuel Barber: Adagio za gudače
(Vod smrti, 1986.)
George Gershwin: Rapsodija u plavom
Manhattan, 1979. / Veliki Gatsby, 2013.)
Gioachino Rossini: Uvertira iz opere WilhelmTell
(Usamljeni osvetnik, 2013.)